اخذ جواز تاسیس صنایع در تبریز

جواز تاسیس صنایع در تبریز

اخذ جواز تاسیس صنایع در تبریز

اولین قدم برای اخذ جواز تاسیس صنایع در تبریز تنظیم طرح توجیهی می باشد و پس از آن باید برای اخذ جواز تاسیس صنایع تبریز اقدام نمود. اما این سوال پیش میاید که جواز تاسیس صنایع چیست؟ این تضمین را به شما می دهیم که در انتهای متن به تمام سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

اخذ جواز تاسيس صنایع در تبریز

مجوزي است كه پس از احراز شرايط لازم بر اساس اين دستورالعمل به منظور سرمايه گذاري در انجام فعاليت صنعتي در تبریز به نام متقاضي از سوي وزارت صنايع و معادن تبریز در دو گزينه صادر مي گردد.

الف: سرمايه گذاري در طرحهای اولویت دار ، در رشته فعاليت هاي صنعتي كه در چارچوپ اولويت هاي تعريف شده در اسناد بالا دست نظير سند راهبرد توسعه صنعتي كشور بر پايه آمايش سرزمين صورت مي گيرد، بر طيق ضوابط از حمايت ها و مشوق هاي خاص سرمايه گذاري دولت برخوردار مي گردد.

حمايت ها و مشوق هاي خاص سرمايه گذاري: شامل تسهيلات بانكي (ريالي- ارزي)، يارانه زمين در شهركهاي صنعتي، معافيت هاي حقوق ورودي ماشين آلات و يارانه هاي انرژي (آب، برق و گاز) مي باشد( فقط شامل طرحهای اولویت دار) .

ب: سرمايه گذاري در طرحهای غیر اولویت دار – در رشته فعاليتهاي صنعتي كه خارج از چارچوپ گزينه الف باشد از مشوق هاي خاص سرمايه گذاري برخوردار نخواهد گرديد. تبصره: مراتب مشمول بند “ب” به نحو مقتضي در جواز تاسيس درج مي گردد.

جواز تاسیس صنایع در تبریز

جواز تاسیس صنایع در تبریز

ضوابط اخذ جواز تاسیس صنایع در تبریز

جواز تاسیس مجوزی است که به موجب آن به دارنده جواز اجازه داده میشود در چارچوب طرح مورد تصویب وزات صنایع و معادن تبریز نسبت به احداث واحد تولیدی مورد نظر اقدام نماید.

جهت اخذ جواز تاسیس در تبریز متقاضی بایستی مراحل زیر را به ترتیب طی نماید:

1- مراجعه به اداره کل صنایع و معادن تبریزو یا معاونت برنامه ریزی توسعه و نوسازی وزارت صنایع و معادن تبریز و ارائه درخواست صدور جواز تاسیس با ذکر نوع تولید ظرفیت و محل احداث.

2- ارسال درخواست متقاضی به معاونت برنامه ریزی،توسعه و نوسازی توسط اداره کل (در صورت ارائه درخواست به اداره کل)

3- بررسی درخواست توسط کارشناسان معاونت توسعه و نوسازی تبریز در ظرف یک هفته کاری

4- اظهار نظر حوزه معاونت یاد شده به متقاضی .درصورتی که با درخواست ارائه شده اعلام نظر موافق گردید،متقاضی در موظف است در ظرف مدت 3 ماه طرح توجیه فنی و اقتصادی خود رت تهیه و تسلیم نماید.

تبصره 1- فرمهای راهنما (فرم 1) جهت راهنمایی و تهیه طرح در ادارات کل در دسترس متقاضی میباشند.

تیصره 2- برای پروژه های معدنی مانند پودرهای سنگ صدف نمک ،صنعتی،معمولی و برخی مواد دیگر که نیاز به سرمایه گذاری بالایی ندارد تکمیل و ارائه فرم مذکور برای صدور جواز تاسیس کافی است.

تبصره 3- متقاضی میتواند طرح توجیه فنی و اقتصادی خود را همراه با درخواست تواما ارائه نماید.

تبصره 4- ضوابط بهداشت محیط کار و تجهیزات احتمالی لازم در طرح منظور گردد.

5- بررسی طرح ارسالی و محاسبه و اعلام هزینه صدور جواز تاسیس در تبریز به متقاضی در ظرف یک هفته کاری ( در صورت تایید طرح)

6- صدور جواز تاسیس (فرم 2) توسط معاونت برنامه ریزی،توسعه و نوسازی تبریز و تحویل آن به متقاضی پس از دریافت فیش هزینه واریزی.

تبصره:میزان حقوق دولتی جهت صدور جواز تاسیس در تبریز بر مبنای نیم در هزار سرمایه گذاری ثابت مندرج در جواز تاسیس حداکثر تا سقف یک میلیون ریال بوده که توسط کارشناس مربوطه محاسیه و جهت واریز به دارنده جواز تاسیس اعلام می گردد.

پس از اخذ جواز صنایع و شروع بع تولید باید برای گرفتن پروانه بهره برداری اقدام کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ جواز تاسیس(تولید) صنایع در استان آذربایجان شرقی و یا پروانه بهره برداری در استان آذربایجان شرقی شما میتوانید با کارشناسان تخصصی موسسه حقوقی و ثبتی آراکس در تماس باشید.

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart