اداره ثبت شرکتها در گرگان

اداره ثبت شرکتها در گرگان

ثبت آراکس در این مقاله می خواهد به مطالبی درباره اداره ثبت شرکتها در گرگان بپردازد تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اداره ثبت شرکتها در گرگان

شرکتها در حوزه مختلف ادارات ثبت شرکتها به ثبت میرسند که این ادارات با توجه به آدرس دفتر مرکزی آنها مشخص میشود و تمام فعالیتهای شرکت زیر نظر اداره ثبت شرکتهای گرگان امکان پذیر می باشد و موسسین انها نمیتوانند به حوزه های دیگر این اداره مراجعه کنند.شما میتوانید از طریق آگهی تاسیس و یا روزنامه رسمی شرکت خود اداره ثبت شرکتها خود را مشخص نمایید. کلیه فعالیتها شرکت از جمله ثبت شرکت، تغییرات شرکت، اظهارنامه کارت بازرگانی و … در اداره ثبت شرکتها گرگان صورت می پذیرد. قبل از انجام هرگونه فعالیت باید اطلاعاتی در زمینه نحوه فعالیت اداره ثبت شرکتهای گرگان و نحوه کار با سامانه اداره ثبت شرکتهای گرگان داشت.

مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها در گرگان

نحوه ی ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها گرگان نیزازحالت سنتی خارج شده است.یعنی قبلا ارباب رجوع مراجعه مستقیم به اداره ثبت گرگان داشت و از طریق فرم مربوطه ،اسامی مورد نظر را پیشنهاد می دادیم واین اسامی فقط دراداره ی ثبت شرکت ها گرگان مورد بررسی قرار می گرفت، سپس متقاضی مراجعه می نمود وبه صورت دستی ،مدارک ،صورت جلسات و اساسنامه راارایه می کرد تا توسط کارشناس ثبت شرکتها گرگان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید در د��اتر ثبت شرکتها ثبت شود و پس از اخذ امضاهای لازم، شرکت به ثبت رسد ولی در حالت فعلی با اجرایی شدن سامانه ی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در گرگان مراجعات ارباب رجوع به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ی اینترنتی https://irsherkat.ssaa.ir به طور غیر حضوری انجام می گیرد.علاوه بر آن می توان کلیه اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکتها گرگان و اطلاع رسانی های آتی را نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس https://sherkat.ssaa.ir رصد و پیگیری نمود.

انواع شرکتهای قابل ثبت در اداره ثبت شرکتها در گرگان 

شرکت ها با توجه به موضوع فعالیت به 7 قالب ثبتی تقسیم میشوند که از رایج ترین آنها ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اصفهان و شرکت سهامی خاص در اصفهان می باشد. با استناد به قانون تجارت شرکت ها به شرح ذیل می باشند:

  1. شرکتهای سهامی ( خاص و عام )
  2. شرکت با مسئولیت محدود.
  3. شرکت تضامنی.
  4. شرکت تعاونی.
  5. شرکت نسبی.
  6. شرکت مختلط سهامی.

غیرسهامی به اختصار توضیحاتی در این خصوص می دهیم.

شرکت سهامی عام : بخشی از سهام این شرکتها از طریق سهامداران و بخش دیگر آن بوسیله فروش سهام به عموم افراد جامعه بدست می آید. و حداقل سهامداران در این نوع شرکتها 3 نفر می باشد.

شرکت سهام خاص : حداقل سهامداران در این نوع از شرکتها 3 نفر می باشد و دو نفر بازرس اصلی و علی البدل می باشد. سهامداران این شرکت ها موظف به واریز حداقل 35% از سهام اولیه شرکت خود به بانک می باشند و الباقی سهام در تعهد سهامداران می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود : حداقل سرمایه در این نوع از شرکتها 1.000.000ریال می باشد. سهامداران در این نوع قالب ثبتی از دو نفر شریک بالای 18 سال تشکیل می گردد.

شرکت تضامنی : شرکتی که نام یکی از شرکا در نام شرکت آورده شده باشد را تضامنی می نامند و شریکی که اسم آن در نام شرکت قید گردیه باشد مسئول ضرر و زیانهای احتمالی شرکت می باشد.

شرکت تعاونی : تعداد اعضاء شرکتهای تعاونی ها حداقل 7 نفر می باشد و حداقل سرمایه ثبتی 500هزار تومان است. شرکتهای تعاونی در دو زمینه توزیعی و تولیدی تقسیم بندی می گردند.

شرکت نسبی : در این نوع از قالب ثبتی هر یک از سهامدارن به میزان سرمایه خود در شرکت مسئولیت دارند. شرکت های نسبی تنها در ایران ثبت می گردند و در کشورهای دیگر شرکتی با عنوان شرکت نسبی وجود ندارد.

شرکت مختلط سهامی : این شرکت با چند شریک ضامن و چند شریک سهامی تاسیس می گردد و شرکای ضامن موظف به پرداخت قروض پیش آمده ی شرکت می باشند.

شرکت مختلط غیرسهامی : این شرکتها با چند سهامدار ضامن و شریک با مسئولیت محدود تاسیس می گردد. شریک ضامن مسئول کلیه قروض احتمالی شرک خواهد بود.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم خاطر نشان می شویم که در صورت نیاز به مشاوره در خصوص ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها در گرگان با کارگروه ثبت شرکت آراکس به صورت رایگان مشاوره نمایید.

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart