اسم شرکت عمرانی

اسم شرکت عمرانی

آراکس پیشرو در ضمینه خدمات ثبتی (ثبت شرکت و برند )و حقوقی – اسم شرکت عمرانی

یکی از مبادرات اصلی در جهت انجام کارهای عمرانی،ساختمانی و….ثبت شرکت می باشد. شرکت عمرانی می توند در دو قالب سهامی خاص و با مسئولیت محدود ثبت گردد هم چنین شرکت عمرانی یکی از شرکت هایی می باشد که در دنیای امروز علاقه مندان بسیارزیادی را به خود جلب نموده است قابل ذکر است که با ثبت شرکت عمرانی  می توانید فعالیت خود را به طور رسمی و قانونی آغاز کنیدبه صورت کلی شرکت های عمرانی می توانند در قالب های ساخت پروژه های عمرانی ، سرمایه گذاری ، اجرا و مشارکت در پروژه های صنعتی ، عمرانی ، مشارکت و راه اندازی واحدهای تولیدی ، اخذ تسهیلات به صورت مستقیم از بانک ها ، مشارکت و سرمایه گذاری در احداث شهرک های مسکونی و … به فعالیت بپردازند.یکی از شاخصه های احراز و هم چنین  یکی از اقدامات اولیه به منظور ثبت شرکت تعاونی انتخاب اسم زیبا به منظور آن می باشد استفاده از نام به عنوان معرف اصلی شرکت تجاری می باشد. نام شرکت به عنوان یکی از ممیزات اشخاص حقوقی و یکی از ابزارهای بسیار مهم شرکت ها برای جذب و برقراری ارتباط اشخاص در نظام حقوقی تلقی می گردد؛ شخصیت های حقوقی از جمله شرکت های تجارتی، همانند اشخاص حقیقی می بایستی با یک نام خاص شناخته و موجودیت پیدا نمایند. ما در این مقاله برآنیم تا در مورد اسم شرکت عمرانی اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قراردهیم.

اسم شرکت عمرانی

در انتخاب نام شرکت عمرانی باید به نکات زیر توجه نمایید:

  1. اسامی انتخابی برای شرکت باید دارای 3 سیلاب(اسم خاص) باشد.
  2. اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد.
  3. لاتین نباشد.
  4. نام های انتخابی  مخالف موازین شرعی نباشد و با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.
  5. تکراری نباشد و قبلاَ ثبت نشده باشد.(برای آگاهی از تکراری نبودن نام شرکت می توانید با ورود به پایگاه  اطلاعاتی شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir از نام پیشنهادیتان استعلام بگیرید)
  6. _دارای اسم خاص باشد.
  7. از اعداد بصورت ریاضی استفاده نشود بلکه بصورت حروف نوشته شود.
  8.  در انتخاب نام شرکت،بهتر آن است که قلمرو مکانی را لحاظ نکنید. چرا که ممکن است بخواهید شهرتان را و یا فعالیتتان را گسترش دهید .در هر صورت،نام محل در اسم شرکت تنها در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.
  9. از انتخاب عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراَ تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد خودداری گردد.
  10. از عنوان های شعرا،دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود.
  11. از حروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.
  12. از حرف اول بعضی از کلمات مثل :پی وی سی و …استفاده نشود.
  13. موارد مشخصی وجود دارد که نباید جزء اسامی اضافه شده به عناوین شرکت عمرانی باشد. مانند

ملی-ایران-ملت-کشور-انتظام-نظام-نفت-پتروشیمی-دادگستر-بنیاد-سازمان-مرکز-بهزیست-بانک-بسیج-جهاد-آسانسور-آژانس-ایثار-ایثارگران-شاهد-شهید-آزاده-جانبازان-تکنو-فامیلی-فیلتر-نیک-باور-میکروبرد-تست-استار-تک-مدرن-پیک-امنیت-کارواش-کارواش-فانتزی-شهروند-اقتصاد-میهن-جوانان-ایمان-دکوراسیون-هدف-سپاه-تکنیک-دیتا-تک نو-تکنولوژی-اورست-مونتاژ-ونوس-دفتر-ایتال-بیو-کنترل-متریک-مترلژی
_
نام شرکت می بایست مناسب با فعالیت شرکت باشد ، توجه مصرف کننده را به خود جذب کند و برروی  مخاطب نگرش مثبت ایجاد کند. بنابراین، مخاطبین بازار را در نظر بگیرید و از انتخاب نام های پیچیده و دشوار برای شرکتتان بپرهیزید.

در انتخاب اسم شرکت عمرانی نمی توان از برخی از  اسامی استفاده نمود این اسامی به شرح ذیل می باشد

  1.  نام هایی که به تشکیلات دولتی اختصاص دارند یا نام های اختصاری که به دولت(ناجا)متعلق است.
  2. اسامی و عناوین اصطلاحات بیگانه، و یا ترکیب 2 واژه ی  فارسی.
  3. نام هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام دیگر ثبت شده باشد.
  4. اضافه کردن کلماتی از قبیل اصل ، برتر و ..و یا اعداد. (اعداد فقط به صورت حروفی قابل پذیرش می باشد)

جهت اطلاع از فرایند کاری و ثبتی نمونه صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت با مسئولیت محدود می توانید با کارشناسان مجرب ثبت آراکس تماس حاصل نموده و از فرایند خدمات ثبتی و حقوقی و همچنین مشاوره رایگان بهرمند گردید.

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart