انتخاب نام برند

انتخاب نام برند

بهترین راه برای انتخاب نام مناسب برای برند ابتدا شناخت درست از یک مفهوم اصلی برند و مزایای ثبت برند آن می باشد

برند اهرمی اصلی برای بالا رفتن در بازار تجارت و کسب و کار می باشد و با ثبت آن میتوان از نامی که با آن تجارت میکنید حمایت نمایید تا از هر گونه سو استفاده در امان باشد.

به خوبی میدانیم که هر محصول یا خدماتی که در بین مشتریان خود محبوب شود با خطر سو استفاده و یا تولید محصولات و یا یا خدمات مشابه رو به رو می باشد. با ثبت برند میتوان از محصول حمایت نمود تا حق انحصاری آن برای تولید کننده و یا خدمات رسان محفوظ باشد.

ثبت برند باعث اعتبار کالای شما در زمینه تجارت می باشد و مشتری با برند شما از نظر ذهنی ارتباط خاصی برقرار میکند که با کیفیتی که از محصول سراغ دارد همیشه از برند خاصی که در ذهنش حک شده خرید یا خدمات مورد نظر را بگیرد.

با ثبت برند و انتخاب نام درست برای برند شرکت یا خدمات رسان تشویق میشود برای حفظ رزش نام برند خود همواره کیفیت خوب و قابل توجهی را ارائه نماید

خصوصیات یک نام تجاری چیست؟

  1. نام تجاری باید ارائه دهنده پیامی از مزایای کالا یا خدمت باشد
  2.  نام تجاری باید ویژگی هایی مثل رنگ کالا یا عملکرد محصول را درذهن ایجادکند.
  3. تلفظ اسم تجاری و به خاطر سپردنش باید راحت باشد.
  4.  نام تجاری باید مشخصه منحصر به فردی داشته باشد.
  5.  نام برند باید در سایر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مربوط باشد.

انتخاب نام برند

همواره برای انتخاب نام برند باید نکاتی را لحاظ نمود:

*متمایز بودن: نام و اسم انتخاب باید در بین محصولات و خدمات همسان متمایز باشد تا با آوردن آن در جمله و یا بر سر زبان به راحتی قابل تشخیص باشد

*مختصر و کوتاه: به راحتی در ذهن مشتری بماند و به خاطر طولانی بودن از یاد نرود یا با مختصر کردن آن معنا و مفهومش را از دست بدهد.

*متناسب باشد: با مفهموم و حوزه کاری تولید کننده و یا خدمات رسان همخوانی و تناسب داشته باشد تا مشتری بادیدن یا شنیدن نام آن متوجه ارتباط آن با محصول شود.

*تلفظ و نوشتار آسان:مشتری باید به راحتی قادر به تلفظ راحت نام برند بوده و با دیدن آن به راحتی بتواند آنرا بخواند و دچار اشتباه و یا گمراهی نشود.

* لذت بخش و دوست داشتنی: مشتری باید با تلفظ آن حس هیجان داشته و حس برقراری ارتباط داشته باشد.

*شایستگی استفاده در تجارت: اسم انتخابی باید شایستگی این را داشته باشد که به جز بازار داخلی در بازار بین المللی نیز قابل استفاده باشد.

توجه:در انتخاب نام و اسم برند باید اسامی را انتخاب نمایید که ریشه فارسی داشته باشند ولی اگر از اسامی لاتین و یا حروف لاتین استفاده نمایید باید کارت بازرگانی داشته باشید که موسسه حقوقی ثبت آراکس در زمینه اخذ کارت بازرگانی همراه شما خواهد بود

***برای انتخاب نام برند و ثبت برند در کرج می توانید از همیاری کارشناسان مجرب ثبت آراکس بهره مند گردید تنها با یک تماس و تعیین وقت قبلی میتوانید مشاوره رایگان در جهت اگاهی و کسب اطلاعات در تمامی زمینه های ثبت استفاده نمایید***

  • جهت اطلاع از امور مربوط به انتخاب نام زیبا برای برند با ما در ارتباط باشید.
  • ( آراکس مشق کسب و کار )

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart