ثبت اختراع در کرج

ثبت اختراع در کرج

ثبت آراکس در این مقاله برآنست تا در مورد ثبت اختراع در کرج مطالبی را به متقاضیان محترم ثبت اختراع ارائه نماید مقاله را تا انتها مطالعه کنید و در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشد.

ثبت اختراع در کرج

کرج مرکز استان البرز می باشد که یکی از کلان شهرهای کشور ما ایران محسوب می شود . کرج به عنوان چهارمین شهر پر جمعیت ایران محسوب می شود که جاذبه های گردشگری زیادی را در خود دارد . از جمله ازاین جاذبه های بکر و طبیعی می توان جاده چالوس را نام برد . بسیاری از مخترعین در سراسر استان البرز همواره به دنبال راه حلی برای ثبت ایده ها و اختراعات خود هستند.  اختراع در اداره ثبت اختراع و مالکیت معنوی و صنعتی به ثبت می رسد. گروه ثبتی آراکس با سالها تجربه در زمینه ثبت اختراع در کرج همراه همیشگی شما می باشد.

اختراع چیست؟

درتعریفی که می توان از اختراع داشته باشیم می شود چنین اذعان داشت که اختراع زاییده فکر بشر و تخیلات انسان می باشد که با اجرایی کردن آن به صحت اختراع می شود پی برد . و در واقع اختراع یک ایده نو و یک فرآیند در طرح و خلق یک ابتکار می باشد . اختراع و ثبت اختراع باعث می شود که بستر مناسبی برای بهبود بخشیدن به مشکلات فنی که در جامعه ما با آنها رو برو هستیم مواجه شویم . یک مخترع از تمامی حقوق که از اختراع خود به دست می آورد در امر صادرات و واردات بهره مند می شود.

مزایای ثبت اختراع در کرج

ثبت اختراع در کرج مزایای دارد که به آن در ذیل اشاره می شود :

  1. دارا بودن یک جایگاه مستحکم در بازار کسب و کار همراه با امتیاز های رقابتی.
  2. بدست آوردن یک سود بیشتر برای مالک اختراع ( به این علت که مالک و ثبت کننده اختراع حق انحصاری دارد 3- با صادر کردن اجازه از طرف مالک اختراع به نفرات دیگر مواجه می شود با حاصل درآمد بیشتر.
  3. ایجاد فضایی جدید در بازار.
  4. بدست آوردن کلیه مزایای بنیاد ملی نخبگان.

زمانی که ثبت اختراع انجام می شود باید در نظر داشته باشید که مدت زمان و اعتبار برای خلق اختراع به عنوان یک سند و برگی که به مالک آن تعلق می گیرد 20سال می باشد . شایان ذکر است که مخترعین در طی این 20 سال هر ماه مبالغی را بعد از تسلیم اظهارنامه باید پرداخت نمایند و در صورت عدم پرداخت گواهینامه آنها فاقد اعتبار می شود .

ورقه اختراع در واقه سندی که برای خلق اختراع به مالک آن تعلق میگیرد. و به استناد قانون ثبت اختراعات از زمان تسلیم اظهارنامه اعتبار آن 20سال می باشد مخترعین باید بدانند در طی این 20سال به طور ماهیانه باید مبلغی را به طور ماهیانه پرداخت نمایند و در صورت عدم پرداخت گواهینامه اختراع فاقد اعتبار می باشد.

موسسه ثبتی اراکس دارای دپارتمان تخصصی در ثبت اختراع در کرج هم اکنون می توانید جهت مشاوره راهنمایی لازم تماس بگیرید.

شرایط ثبت اختراع در کرج

از عوامل ثبت کننده اختراع در کرج و یکی از اصلی ترین شروط برای ثبت یک اختراع نوع آوری و جدید بودن آن می باشد ودر تمامی قوانین در زمینه صنعت بای دارا بودن شرایط لازم اختراع به ثبت می رسد مگر اینکه از نظر قانونی رد صلاحیت شده باشد.

مسئولین باید به این امر در زمینه ثبت اختراع در کرج واقف باشند که یک پشتیبان و حمایت کننده موثر برای مخترعین باشند و با تشویق و گذاشتن راه های مناسب به رشد و خلاقیت این افراد کمک بسزایی داشته باشند.

مدارک لازم جهت ثبت اختراع

به منظور ثبت اختراع خود لازم است که مدارک ذیل را تهیه نمایید :

اظهار نامه ( ادعانامه ثبت اختراع) به همراه تقاضا نامه ثبت آن ،طرح،نقشه،توصیفات و تصاویر محصول اختراع شده.

ریز ضمائم اظهارنامه از لحاظ قانون تجارت بدین شرح است :

  1. شرح و بسط اختراع.
  2. ادعا یا ادعاهای مربوط به اختراع.
  3. خلاصه ای از توصیف آن.
  4. نقشه یا نقشه ها درصورت لزوم.
  5. مدارک احراز هویت متقاضی یا مخترع.
  6. چنانچه مخترع نخواهد نام وی ذکر شود، درخواست کتبی در این خصوص لازم است.
  7. مدارک مربوط به حق تقدم ثبت که همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز پس از آن تاریخ باید ارائه گردد.
  8. فیش پرداخت هزینه ثبت اختراع.
  9. نامه نمایندگ درصورتی که نماینده قانونی مخترع به جای وی تقاضای ثبت اختراع را داشته باشد.

مراحل ثبت اختراع در کرج

برای ثبت اختراع خود می توان وارد سامانه مالکیت صنعتی به نشانی http://iripo.ssaa.ir شده و قسمت اظهارنامه ، اطلاعات را بطور کامل به صورت ذیل درج نمایید.

در جهت رعایت قوانین مربوطه ثبت اختراع تعهدنامه ای را باید قبول کنید.

نوع اظهارنامه درخواستی را مشخص نمایید ( بدین صورت که اظهارنامه جدید می باشد و یا اعتراض به ثبت اظهارنامه اختراع ثبت شده )

1.درج اطلاعات مالکیت اظهارنامه:

کسی که اختراع به نام او می باشد مالک اظهارنامه می باشد در صورتی که یک شخص حقیقی باشد اطلاعات آن درج شود و در صورتی که مخترع شخص حقوقی باشد کلیه اطلاعات شرکت به همراه اعضا درج شود.

درج اطلاعات نماینده قانونی

اطلاعات نماینده قانونی و یا وکیل در صورت وجود د رج شود و در صورتی که نماینده قانونی و یا وکیل وجود ندارد از این گزینه عبور کنید .

ابلاغ گیرنده 

جهت پیگیری های بعدی و پیام های سازمان نیاز به ابلاغ گیرنده وجودد دارد برای این
منظور می تواند شخص ابلاغ گیرنده یا خود شخص باشد و یا نماینده آن ، اطلاعات به همراه شماره تماس قید شود.

ذکر مشخصات مخترع 

مخترع کسی است که اختراع را بوجود آورده است در برخی موارد مخترع از ذکر نام خود پرهیز می کند برای این منظور باید نامه کتبی نیز نوشته شود ، که این نام را ضمیمه اظهارنامه ثبت شده باشد.

عنوان و خلاصه ی اختراع 

برای اختراع خود عنوانی در نظر گرفته شود درج عنوان ضروری می باشد که عنالزوم باید تکنیکی و جدید و هم چنین کوتاه باشد هم چنین اطلاعات فنی آن و وضعیت موجود آن و هم چنین زمینه اختراع و راه حل ارائه آن ، لازم ذکر است که موارد فوق باید بطور خلاصه درج شود .

ادعای حق تقدم

ادعای حق تقدم،توسط اشخاصی که اختراع خود را توسط یکی از اعضای کنوانسیون پاریس به ثبت رسانده اند پر می شود. ( پر نمودن فرم به زبان اصلی و با ترجمه رسمی دادگستری)

2- بارگذاری ضمائم

با اسکن مدارک ملزوم و درج در سامانه ثبت مدارک به نوبت وارد می نماییم.

3- بازبینی اطلاعات و ضمائم 

در مرحله پایانی بازبینی اطلاعات می باشد کلیه اطلاعات وارده شده را به صورت مرتب بازبینی کرده و در صورت صحت اطلاعات وارده شده پذیرش نهایی را می زنیم.

4- پرداخت هزینه و دریافت شماره اظهارنامه

در همان سامانه درگاه اینترنتی وجود دارد که مبالغ و هزینه های ثبت را به صورت اینترنتی واریزی انجام شود . بعد از اینکه پرداختی های به صورت اینترنتی انجام شد ، شماره اظهارنامه و کدرهگیری به شخص ثبت کننده دادره می شود .

زمانی که اظهارنامه را توسط سامانه ثبت می نمایید اطلاعات درج شده توسط سامانه وارد کارتابل کارشناسان اداره می نشیند کارشناسان اداره بر اساس مقررات و قوانین تصویب شده بررسی و مطابقت می دهند در صورت وجود نواقص و موارد کاستی پرونده اطلاعات را به صورت رفع نقص به متقاضی و یا ابلاغ گیرنده ارسال می نمایند.( مطابق ماده 29)

مطابق آیین نام هثبت اختراعات ماده 30 ، زمانی که صحت اطلاعات درج شده در سامانه تأیید شده مراتب در دفتر مخصوصی به ثبت می رسد.

  1. شماره ثبت.
  2. شماره دفتر اظهارنامه
  3. تاریخ وصول اظهارنامه با تعیین ساعت ، روز ، ماه و سال.
  4. نام و نشانی کامل تسلیم کننده اظهارنامه.
  5. نام و نشانی وکیل درخواست کننده اختراع اگر اختراع توسط وکیل درخواست ثبت شده باشد.
  6. .موضوع اختراع.
  7. .مدت اعتبار ورقه اختراع.
  8. شماره ثبت و مدت اعتبار اختراع در خارجه.
  9. تاریخ ثبت اختراع.
  10. امضای رییس شعبه ثبت علایم تجاری و اختراعات.
  11. امضای درخواست کننده ثبت اختراع یا نماینده او.

ثبت اختراع در کرج توسط گروه ثبتی آراکس

چنانچه لازم است اقدامات ثبتی در راستای اختراع خود در حوزه های ثبتی استان البرز با مرکزیت کرج انجام دهید می توان به :

  1. ثبت اختراع در کرج.
  2. ثبت اختراع هشتگرد.
  3. ثبت اختراع اشتهارد.
  4. ثبت اختراع نظر آباد.
  5. ثبت اختراع طالقان اشاره نماییم

از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم.

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart