اداره ثبت شرکتها در شهرکرد

اداره ثبت شرکتها در شهرکرد

قانون ثبت شرکتها مصوب 1310 می باشد بموجب نظامنامه اجرایی همین قانون دایره ای به نام ثبت شرکتها و علائم تجاری و اختراعات تحت نظر ثبت کل کشور شکل گرفت که پس از آن بموجب آئین نامه 1327 تحت عنوان اداره ثبت شرکتها و علائم تجارتی و اختراعات و پس از الحاق کشور ایران به کنوانسیون پاریس مصوب مصوب 1327 (برای حمایت از مالکیت صنعتی و تجارتی و کشاورزی) بعنوان اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی با دو اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری و اداره مالکیت صنعتی تشکیل گردید.

ثبت برند فارسی و لاتین

متقاضیان محترمی که در صدد ثبت برند فارسی و لاتین می باشند در جهت مطالعه بیشتر می توانند به مقاله ثبت برند فارسی و لاتین مراجعه کنند و اطلاعات لازم را کسب کنند.

در عصر حاضر اینترنت جایگزین تمام روش های سنتی شده است.به طوری که در زمینه های اداری نیز، امروزه تمام ادارات و سازمان ها دارای سایتهایی هستند که سهولت کار متقاضیان را مد نظر دارند. به این ترتیب تعداد مراجعین به سازمان ها کاهش یافته و افراد قادر می شوند تا بسیاری از کارها را به صورت غیر حضوری انجام دهند و در زمان و هزینه ی خود صرفه جویی نمایند.

 اداره ثبت شرکتها در شهرکرد 

در دنباله این تحول ، نحوه ی ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها نیز از حالت سنتی خارج شده است.یعنی قبلا ارباب رجوع مراجعه مستقیم به اداره ثبت داشت و از طریق فرم مربوطه ،اسامی مورد نظر را پیشنهاد می داد و این اسامی فقط در اداره ی ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار می گرفت، سپس متقاضی مراجعه می نمود وبه صورت دستی ،مدارک ،صورت جلسات و اساسنامه راارایه می کرد تا توسط کارشناس ثبت شرکتها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید در دفاتر ثبت شرکتها ثبت شود و پس از اخذ امضاهای لازم، شرکت به ثبت رسد ولی در حالت فعلی با اجرایی شدن سامانه ی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مراجعات ارباب رجوع به صورت اینترنتی و از طریق سامانه ی اینترنتی https://irsherkat.ssaa.ir به طور غیر حضوری انجام می گیرد.علاوه بر آن می توان کلیه اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه های اجرایی ثبت شرکتها و اطلاع رسانی های آتی را نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس https://sherkat.ssaa.ir رصد و پیگیری نمود.

اخذ سیب سلامت

برای مطالعه بیشتر درباره اخذ سیب سلامت می توانید به مقاله آن مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

نحوه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها شهرکرد 

برای ثبت شرکت ابتدا باید هدف و موضوع فعالیت خود را مشخص کنید تا ببینید چه شرکتی مناسب کسب و کار شما می باشد.

هر شرکتی برای ثبت نیاز به نام دارد ، نام شرکت باید شرایط زیر را داشته باشد:

*دارای ریشه فارسی باشد یعنی در فرهنگ لغات دهخدا یا معین موجود باشد.

*تکراری نباشد و قبلا به ثبت نرسیده باشد. به صورت حروف باشد. سه سیلابی باشد .

*از اسامی خاص نباشد .

*از اسامی شعرا و دانشمندان و کاشفان معاصر نباشد .

*مخالف شئونات اسلامی و نظم عمومی و اخلاق حسنه نباشد.

*باعث فریب افکار عمومی نشود .

انواع شرکت قابل ثبت در اداره ثبت شرکتها در شهرکرد

انواع شرکت های قابل ثبت در اداره ثبت شرکتها طبق قانون شامل شرکت های سهامی نظیر شرکت سهامی خاص و عام، شرکت های مختلط نظیر شرکت مختلط سهامی و مختلط غیرسهامی ، شرکت های تعاونی ، تضامنی و با مسئولیت محدود و نسبی و موسسه غیرتجاری می باشند که در ادامه به شرح شرکتهای بامسئولیت محدود و سهامی خاص می پردازیم.

شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است که از حداقل ۳ سهامدار(موسس) به صورت حقیقی یا حقوقی تشکیل میشود.در این نوع شرکت اعضای هیئت مدیره لزوما باید از سهامداران باشند و این نوع شرکت دارای بار تعهدی و مسئولیتی بالاتری نسبت به شرکت مسئولیت محدود می باشد. به همین دلیل کارفرمایان و سازمانهای دولتی برای واگذاری پروژه ها برای شرکتهای سهامی خاص که در مناقصه ها و مزایده ها شرکت می کنند اعتبار بیشتری قائل می شوند. همچنین معمولا بانک های دولتی و خصوصی برای پرداخت وام و تسهیلات بانکی شرکتهای سهامی خاص را به نسبت سایر شرکتها در اولویت قرارد می دهند. برای ثبت شرکت های سهامی خاص نیاز به بازکردن حساب به نام شرکت در شرف تاسیس و واریز ۳۵ % از سرمایه اولیه در هنگام تاسیس می باشد.

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت بامسئولیت محدود به شرکتی گفته میشود که با حداقل 2 یا بیشتر از 2 نفر برای امور تجاری تشکیل شده باشد و هر یک از شرکاء فقط به اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول تعهدات شرکت میباشد . در شرکت با مسئولیت محدود سرمایه شرکت به سهام و یا قطعات سهام تقسیم نمی شود. در نام شرکت میبایست کلمات با مسئولیت محدود قید شود و در نام شرکت نباید نام هیچ یک از شرکا باشد، در غیر این صورت شریکی که نام او در اسم شرکت ذکر شده باشد، در برابر اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را خواهد داشت.

در صورت نیاز به مشاوره در خصوص ثبت شرکت با کارگروه ثبت شرکت آراکس به صورت رایگان مشاوره نمایید.

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart