ثبت شرکت آنلاین

ثبت شرکت

ثبت شرکت آنلاین

برای انجام امور ثبتی بخشی از امور مهم ثبت شرکت، آنلاین انجام می شود. سامانه ای که باید در آن درخواست ثبت شرکت آنلاین را می توانید ثبت کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا نحوه ثبت شرکت را کاملاً یاد بگیرید.

چنانچه تجربه ای در زمینه ثبت شرکت آنلاین ندارید و یا نمی دانید باید چگونه این کار را خود شما انجام دهید دو راه برای شما وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ثبت شرکت آنلاین

راه اول این است که امور ثبت شرکت خود را به متخصصین آراکس ارجاع نمایید تا تیم تخصصی ما با بررسی و انجام امور اجرایی پرونده ثبت شرکت با هزینه پایین و حداقل زمان مربوطه امور ثبت شرکت را انجام دهید.

اما راه حل دوم این است که ثبت شرکت آنلاین را یاد بگیرید هر چند کار آسانی نیست اما در این مقاله ما تلاش کرده ایم، تمام نکات مربوط به درخواست ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها را برای شما عزیزان شرح دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

راهنمای ثبت آنلاین شرکت

اداره ثبت شرکت ها که مرجع رسمی برای ثبت شرکت در مرکز همه استان ها مستقر است سامانه جامع ثبت شرکت ها را به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir در این صفحه سر برگی وجود دارد که خدمات آنلاین اداره ثبت شرکت ها می باشد.

اولین گزینه برای ثبت شرکت آنلاین تأسیس شخصیت حقوقی می باشد. بعد از کلیک بر روی آن باید مراحل ثبت آنلاین شرکت را به ترتیب زیر انجام دهید.

1-ورود اطلاعات حوضه ثبتی

در ابتدا باید نوع شرکت را مشخص نمایید و در قدم بعدی اطلاعات مربوط به حوضه ثبتی و آدرس شرکت را در سامانه وارد می کنید بعد از مشخص شدن حوضه ثبتی به گام بعدی ورود می کنید.

2-ورود اطلاعات متقاضی

نخستین مرحله در سامانه ثبت شرکت ها وارد کردن اطلاعات متقاضی که ممکن است این شخص از شرکاء شرکت باشد یا وکیل قانونی این شرکت باشد. اسم و اطلاعات هویتی متقاضی و تابعیت و سمت وی در شرکت به همراه مشخصات وی و نیز شماره تماس وی در سامانه باید وارد شود.

3-ورود اسامی انتخابی شرکت

در مرحله بعد در سامانه ثبت شرکت ها لیست اسامی انتخابی قرار دارد که به شما اجازه وارد کردن 5 اسم را در این سامانه می دهد. بنابراین اگر می خواهید اسم انتخابی شما مورد تایید قرار گیرد باید نکات زیر را در انتخاب آن به کار برده باشید.

  1. حتما فارسی باشد و دارای معنی در لغت نامه های فارسی باشد.
  2. خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه جامعه نباشد.
  3. اسم انتخابی شما نباید قبلاً عین یا مشابه آن به ثبت رسیده باشد.
  4. حداقل سه سیلاب را داشته باشد و حداقل از یک واژه خاص در آن به کار رفته باشد.

بعد از وارد کردن هر اسم باید گزینه ثبت را وارد کنید و بعد از وارد کردن تمام اسامی در ثبت شرکت آنلاین باید با زدن گام بعدی به صفحه بعدی وارد شوید.

4-ورود موضوع فعالیت شرکت

موضوع ثبتی شرکت عموماً در یکی از سه دسته بندی زیر جای می گیرد.

  1. موضوعاتی که نمی توان آنها را به ثبت رساند.
  2. موضوعاتی که ممانعتی برای آن وجود ندارد و می توانید آن را به ثبت برسانید
  3. موضوعاتی که برای ثبت نیاز به دریافت مجوز دارد.

بعد از انتخاب موضوع باید متن موضوع شرکت به همان صورتی که در اساسنامه ذکر شده است را وارد نمایید و در صورت مجوزی بودن شماره مجوز را در این قسمت وارد نمایید.

5-ورود آدرس دفتر مرکزی شرکت

در قسمت بعدی آدرس و کد پستی شرکت را وارد نمایید. دقت داشته باشید در هر قسمت باید تمام گزینه های ستاره دار را به صورت صحیح پر کنید تا درخواست شما رد نشود.

6-ورود سرمایه اولیه شرکت

میزان سرمایه اولیه شرکت را به صورت نقدی باید وارد نمایید. معادل غیر نقد را نیز باید به صورت نقدی وارد نمایید.

ثبت شرکت

ثبت شرکت آنلاین

7-ورود اشخاص شرکت

اسامی و مشخصات و اطلاعات هویتی اشخاص شرکت در این قسمت باید وارد شوند و باید آدرس و کد پستی اشخاص را در سامانه وارد نمایید. توجه داشته باشید باید تمام اطلاعات به صورت اطلاعات سجلی اشخاص در سامانه وارد شود.

8-ورود سهام یا سرمایه هر شخصی

میزان سهام هر عضو و تعداد سهام ها موضوع بعدی است که باید بر اساس توافق انجام شده و آنچه که در اساسنامه عنوان شده است در سامانه وارد کنید.

9-ورود سمت اشخاص

در شرکت های چند سمت وجود دارد از جمله سمت رئیس هیئت مدیره، مدیر عامل، نائب رئیس هیئت مدیره، عضو هیئت مدیره این سمت ها نیز باید در تب بعدی به صورت دقیقی بر اساس اطلاعات وارد شده اشخاص وارد کنید.

10-ورود ارتباط بین اشخاص

اگر برای اشخاص مورد نظر نماینده قانونی وجود دارد مثل ولی یا وصی یا قیم باید در این قسمت ارتباط اشخاص را وارد نمایید.

11-مشخص کردن شعبه شرکت

چنانچه اگر می خواهید شعبه ای در هنگام ثبت تعیین کنید باید کد پستی و شماره تماس و واحد ثبتی و آدرس آن را در این قسمت وارد نمایید.

12-مشخص کردن روزنامه و سال مالی شرکت

در این قسمت بر اساس آنچه در اساسنامه نیز تعیین کرده اید باید روزنامه کثیرالانتشار را انتخاب کنید و سال مالی شرکت را نیز در این سامانه وارد نمایید که علی الاصول از اول فرودین تا پایان اسفند می باشد.

13-الحاق متن صورت جلسه

متن صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و صورت جلسه هیئت مدیره هر یک باید در قسمت تعیین شده به همان صورت متن صورت جلسات نگارش شده تایپ و یا الحاق کنید.

14-الحاق تقاضانامه یا اظهار نامه

شرکت های سهامی باید اظهار نامه خود را الحاق کنند و شرکت های دارای سهم الشرکه باید تقاضا نامه ثبت شرکت را در سامانه الحاق کنید.

15-الحاق اساسنامه شرکت

متن اساسنامه شرکت را در گام بعدی می توانید الحاق نمایید.

16-الحاق شرکت نامه

توجه داشته باشید که شرکت نامه برای شرکت های دارای سهم الشرکه می باشد و شرکت های سهامی شرکت نامه ندارند. متن شرکت نامه در شرکت های دارای سهم الشرکه باید در تب بعد از اساسنامه الحاق شود.

17-تایید مدارک

در صورتی که همه مدارک را در جای درست الحاق کردید و تمامی اطلاعات را وارد کردید در این مرحله تاییدیه مدارک الحاق شده را باید تیک بزنید و در صورتی که اطمینان دارید تمام اطلاعات را درست وارد کرده اید باید پذیرش نهایی را بگیرید.

جهت ثبت شرکت هم اکنون می توانید با کارشناسان و وکلای ثبت اراکس تماس بگیرید.

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart