دفاتر پلمپ تجاری در مشهد

دفاتر پلمپ تجاری در مشهد

دفاتر پلمپ تجاری در مشهد

برای اخذ دفاتر پلمپ تجاری در مشهد در صورت ثبت شرکت باید نکات مهمی را در نظر گرفت و شروط مندرج در اداره ثبت شرکت ها را رعایت کرد. در ادامه متن به موارد مهمی برای پلمپ دفاتر تجاری می پردازیم تا راهنمای شما باشد.

دفاتر پلمپ تجاری در مشهد

کلیه موسسات، شرکتها و سازمانهایی که مشمول قوانین مالیاتی باشند می‌بایست دفاتر قانونی خود را از سازمان امور مالیاتی مشهد دریافت کرده و همه فعالیتهای مالی خود را در این دفاتر با توجه کامل و عنایت به دستور العمل‌ها و آئین نامه تحریر دفاتر قانونی به ترتیب تاریخ وقوع، به شکل خوانا بدون خط خوردگی، تراشیده شدن و لاک خوردگی در این دفاتر ثبت نمایند.

در پایان هر سال مالی و هنگام تکمیل اظهارنامه مالیاتی شرکت ها ، مشخصات دفاتر پلمپ شده سال مالی در مشهد نیز می بایست ارائه گردد.

تکمیل و تحویل دفاتر قانونی در مشهد جهت مشخص نمودن عملکرد مالی شرکت در طول سال، الزامی‌ است و عدم تحویل آن موجب علی‌الرأس شدن مالیات خواهد شد.

طی قراردادی بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، از این پس مراحل قبول مدارک و توزیع دفاتر پلمپ شده تجاری در مشهد از طریق پست انجام می گیرد.

دفاتر پلمپ در مشهد چیست؟

کلیه شرکتها و اشخاص حقیقی (حقیقی و حقوقی) در مشهد برای نگهداری و اظهار هزینه ها و درآمدهای روزانه –هفتگی وماهانه نیازمند به دفاتر قانونی برای وارد کردن حسابهای خود به این دفاتر هستند و دفاتر پلمپ به صورت دفتر پلمپ کل و دفتر پلمپ روزنامه که در قطعات 100 تا 150 برگی می باشد.

دفتر روزنامه چیست؟

دفتر روزنامه دفتری است که در آن ریز هزینه ها و سود و زیان به صورت روزانه وارد خواهد شد.

همچنین دفتر روزنامه دفتری است که عملیات ثبت شده در دفتر روزنامه بر حسب سرفصل یا کد گذاری حسابها در صفحات مخصوص آن ثبت می شود. (کلیه عملیات ثبت شده در دفاتر روزنامه هر ماه باید حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به دفتر کل نقل شود)

دفتر مشاغل (دفتر درآمد و هزینه) :دفتری است که حداقل دارای ستون هایی برای درج تاریخ،شرح معاملات ،درآمد ،هزینه و دارایی های قابل استهلاک باشد و معاملات مذکور به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت گردد.

دفاتر پلمپ تجاری در مشهد

دفاتر پلمپ تجاری در مشهد

اخذ دفاتر پلمپ تجاری در مشهد

جهت اخذ پلمپ دفاتر در مشهد ،به سامانه اداره ثبت شرکت ها مشهد قسمت پلمپ دفاتر تجارتی مراجعه نمایید و قسمت اطلاعات متقاضی را تکمیل کنید.اطلاعات متقاضی پلمپ شامل نوع شخص متقاضی، تابعیت متقاضی، شماره همراه می باشد.

تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراهی که در این قسمت درج می نمایید ارسال خواهد شد

قسمت شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز تکمیل کنید. منظور از شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آن ها بر اساس مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت گردیده است می باشد.

تاریخ پایان سال مالی، نیز توسط سامانه محاسبه می گردد.

بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال،ماه و روز مالی نمی باشد.

سپس با طی کردن سایر مراحل خواسته شده در سامانه (اطلاعات شخصیت حقوقی،اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه پلمپ،هیئت مدیره شرکت/موسسه، سمت هیئت مدیره شرکت موسسه) فرم اظهارنامه ای که در سایت است را نیز پر کنید و از آن پرینت بگیرید.

چنانچه اطلاعات را به درستی وارد نموده باشید و مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد (پیگیری درخواست از طریق همین سامانه امکان پذیر است) می بایست پرینت اظهارنامه را به همراه مدارکی که ذکر شد، به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال دارد.

پس از اخذ دفاتر پلمپ در مشهد باید برای تشکیل پرونده مالیاتی در مشهد اقدام نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دفاتر پلمپ تجاری(قانونی) در استان خراسان شما میتوانید با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی آراکس در تماس باشید.

طبق قوانین تجارت پس از ثبت و راه اندازی شرکت یا موسسه در مشهد باید جهت تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی مربوط به محل فعالیت خود ، اقدام نمود.

طبق مقررات مربوطه، شرکت تا ۲ ماه پس از تأسیس مکلف به تشکیل پرونده دارایی و واریز هزینه ابطال تمبر سرمایه( مالیات سرمایه) می باشدتشکیل پرونده مالیاتی به معنای آن است که تاسیس شرکت به سازمان امور مالیاتی اعلام شود و طبق قانون دو درهزار سرمایه اولیه شرکت به عنوان مالیات ثبت شرکت پرداخت گردد در غیر این صورت صاحبان شرکت مشمول جریمه مالیاتی معادل دو برابر مبلغ اولیه خواهند شد.

به عبارت دیگر می توان گفت درصورت عدم تشکیل پرونده و پرداخت حق التمبردارایی ظرف دو ماه پس از ثبت شرکت یا موسسه ، به جای ۲ در هزار ، معادل ۶ در هزار سرمایه ثبت شده باید پرداخت نمایید.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده دارایی در مشهد

  • اصل و تصوير اساسنامه شرکت
  • اصل و تصوير آگهی تاسیس
  • اصل و كپی روزنامه رسمی
  • اصل و تصوير شرکت نامه
  • اصل و تصوير تقاضا نامه و يا اظهارنامه ثبت شرکتها
  • اصل و تصوير آگهی تغییرات
  • اصل و تصوير شناسنامه(صفحه اول) اعضای هیات مدیره
  • اصل و تصوير کارت ملی کلیه اعضای هیات مدیره
  • تصوير فیش تلفن محل شرکت
  • تصوير سند مالکیت یا اجاره نامه محضری به نام شرکت
  • اصل گواهی امضای صاحبان امضای مجاز تائید شده در دفترخانه اسناد رسمی
  • تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت(دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی)
  • اصل فیش واریز دو در هزار مبلغ سرمایه اولیه شرکت در بانک ملی.
  • اصل و تصوير سند مالكيت (در صورتيكه به نام شركت باشد
    .)يا قرارداد اجاره(2 نسخه)

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشکیل پرونده مالیاتی در استان خراسان شما میتوانید با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی آراکس در تماس باشید.

پس از تشکیل پرونده مالیاتی در مشهد به شما کد اقتصادی 12 رقمی در مشهد تعلق می گیرد. حال این سوال پیش میاید که کد اقتصادی در مشهد به چه معنیست؟

اخذ کد اقتصادی در مشهد

برای چگونگی اخذ کد اقتصادی لازم است ابتدا توضیحی مختصر در مورد کد اقتصادی ارائه نماییم، منظور از کد اقتصادی یک شناسه 12 رقمی است که برای شناسایی شرکت در واحد مالیاتی مربوط به خود از آن استفاده می شود.

برای اخذ برگه ی کد اقتصادی نیاز است ابتدا برای شرکت مورد نظر در واحد مالیاتی که آدرس شرکت مربوط به آن می شود تشکیل پرونده مالیاتی داد.

اشخاصی که مکلف به اخذ کد اقتصادی در مشهد هستند:

_ تمامی اشخاص حقوقی که در زمینه ی تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالاها و امور خدماتی فعالیت دارند.

_ تمامی اشخاص حقیقی که در زمینه تولید، مونتاژ، صادرات و واردات، توزیع کالا و خدمات فعالند.

مزایای اخذ کد اقتصادی در مشهد

_ کد اقتصادی شماره ای است که به وسیله سازمان امور مالیاتی مشهد به فعالان اقتصادی داده می شود و هم چون شماره شناسایی این افراد در سازمان مالیاتی مشهد محسوب می شود.

_ به واسطه ی کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور می تواند دفاتر قانونی، صورتحسابها و فاکتورهای صادر شده را راحت تر بررسی کند.
_ از دیگر مزایای کد اقتصادی کسب مجوز برای فعالیت های تجارتی در مشهد و پرداخت حقوق دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ کد اقتصادی در استان خراسان شما میتوانید با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی آراکس در تماس باشید.

پس از آن باید برای ثبت نام ارزش افزوده اقدام کرد.

ثبت نام ارزش افزوده در مشهد

یکی از مسائل مهم در اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده گرفتن مجوز فعالیت در نهاد مالیاتی مشهد است .یکی از این مجوزها گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده می باشد .

شاید عده زیادی از فروشندگان کالا و یا ارائه کنندگان خدمات در مشهد هنوز با این گواهینامه آشنایی نداشته ولی در صورتحساب های خود مالیات را محاسبه کرده و از خریداران دریافت می کنند .

در صورتی که بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل پرونده مالیاتی در سازمان مالیات بر ارزش افزوده مشهد، اشخاص حقیقی و یا حقوقی باید مجوز لازم جهت اعمال قانونی را داشته باشند .

در غیر اینصورت دریافت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده غیر قانونی است و باید از صورتحساب فروشندگان کسر گردد. دریافت مبلغ فوق فقط با مجوز سازمان مالیات بر ارزش افزوده مشهد و تحت عنوان گواهینامه ثبت نام قابل اجرا است .

بعد از ثبت نام نهایی و ارائه اظهارنامه دوره ۳ ماهه مالیات بر ارزش افزوده می توانید نامه ای بنا به درخواست آن سازمان تنظیم نموده و جهت گرفتن مجوز فوق اقدام نمایید .

در حال حاضر در برخی از ادارات سازمان مالیات بر ارزش افزوده به غیر از مراحل فوق اشخاص را ملزم به گرفتن تاییدیه ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم می کنند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام ارزش افزوده در استان خراسان شما می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی آراکس در تماس باشید.

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart