طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از مواردی است که می تواند معرف محصولات و یا خدمات شما باشد.

لوگو شکل و نمادی است که از اشکال یا حروف و یا رنگ های متعدد ایجاد می شود و اشاره به ویژگی از محصول یا خدمات مورد نظر دارد.

طراحی لوگو نیاز به دانش گرافیکی دارد و از طرفی باید آشنایی با فضایی برندینگ نیز وجود داشته باشد. در ادامه می خوانید چه لوگویی طراحی کنید و چگونه از حمایت های قانونی آن بهرمند شوید.

جالب است بدانید لوگو انواع مختلفی دارد که بر اساس سلیقه و نظر و نیز تأثیری که می تواند بر مخاطب محصولات تان بگذارد طراحی می شود.

طراحی لوگو

لوگو نشانه گرافیکی است که از ترکیب، طرح ها و اشکال هندسه و نیز سمبل و نوشتار و سایر موارد که به نوعی ابعاد مختلف یک طرح را در بر می گیرد لوگو می گویند. لوگو شناسنامه با هویت یک محصول یا خدمات است.

لوگو می تواند بدون هیچ کلمه ای طراحی شود و یا می تواند کلمه ای را به شکل لوگو در آورد. انواع و لوگو هایی که طراحی می شوند و نیز م توانید به طور قانونی نیز آن ها را ثبت کنید عبارت اند از؛

  1. طراحی لوگو مونوگرام طرفداران زیادی را دارد در این نوع طراحی حروف اول برند و یا نام تجاری یا چند حرف نام تجاری به شکل لوگو در می آیند. این نوع لوگو در موارد متعددی می تواند بازخورد مثبتی را از مخاطب بگیرد. مانند اینکه لوگو مک دونالد که حرف m به شکل سیب زمین در زمینه قرمز طراحی شده است.
  2. طراحی لوگو تایپوگرافی به مانند لوگو مونوگرام بر اساس حروف است اما متفاوت از حرف است در تایپوگرافی کل کلمه مورد نظر است و کل اسم برند طراحی می شود. چندین سال است که طراحی علامت بر این مبنا بسیار متداول شده است. برند هایی مانند گوگل و کوکاکولا از این سبک طراحی استفاده کرده اند.
  3. لوگو تصویری از نوع طراحی های گرافیک می باشد. این سبک از طراحی برند از اشکال، طراحی، ایکون های متعدد ملموس به کار می رود. نمونه لوگوی تصویری مانند پرنده توییتر یا سیب آیفون می باشد.
  4. لوگو انتزاعی سبک خاص از همان نوع لوگو هایی تصویری است. که به جای به کار گیری لوگو قابل درک از تصاویر انتزاعی استفاده می شود.
  5. طراحی لوگو مسکات نوعی از طراحی استفاده از شخصیت می باشد. در این نوع طراحی شخصیت مورد نظر باید معرف کسب و کار شما باشد.
  6. طراحی علامت تجاری ترکیبی تلفیق دو نوع از سبک طراحی لوگو می باشد که عبارت است از لوگو تایپ و لوگو تصویری، لوگو ترکیبی به دلیل تلفیقی بودن نیاز به زمان بیشتری برای طراحی دارد اما می تواند
  7. طراحی لوگو امبلم برای کسانی که به دنبال لوگو های فانتزی و جذاب هستند بسیار گزینه مناسبی می باشد. در این نوع طراحی فونت متفاوتی را در شکل آیکون طراحی می کنند. مانند لوگوی استارباکس
  8. لوگو مینیمال لوگوی ساده ای است که به صورت مینیمال طراحی می شود. در طراحی مینیمال باید توجه کنید که سادگی بیش از حد باعث معمولی بودن لوگو نشود. در واقع طراحی لوگو مینیمال بسیار حساس و پر ریسک است.
  9. طراحی لوگو سه بعدی شکل جدیدی از طراحی است که در آن 3D یا سه بعدی که تابع قواعد پرسپکتیو است الگو برداری می شود. تمام لوگو هایی که تا کنون گفته شد را می توان به شکل سه بعدی طراحی کرد.
طراحی لوگو

طراحی لوگو

طراحی لوگو رایگان

طراحی لوگو رایگان بسیار ساده است. شما با چند سرچ کوتاه در فضای اینترنت می توانید اپ های زیادی را پیدا کنید که لوگو های آماده رایگان در اختیار شما قرار می دهند. از این رو در طراحی لوگوی رایگان باید توجه داشته باشید.

دسترسی این اپ ها در اختیار عموم قرار دارد بنابرین لوگو انتخابی شما ممکن است قبل از این توسط شخص دیگری انتخاب شده است. که این موضوع تداخل با منحصر به فرد بودن لوگو شما دارد.

از این رو در طراحی های لوگو رایگان نمی توانید برند منحصر به فرد خود را داشته باشید و اگر به دنبال تداوم کسب و کارتان نیستید می توانید از این اپ ها استفاده کنید.

اما اگر می خواهید برند منحصر به فرد خود را داشته باشید که بتوانید اقدام به ثبت آن نیز کنید می توانید هم اکنون با ما تماس بگیرید.

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه ای را تنها طراحان با تجربه و پر سابقه می توانند انجام دهند. در طراحی حرفه ای لوگو موارد متعددی باید در نظر گرفته شود. اولاً یک طراحی حرفه توسط یک تیم حرفه ای انجام می شود.

در این نوع طراحی باید به نیاز های مشتری توجه شود و اصلاً باید بدانید لوگو قرار است در چه زمینه ای استفاده شود. همچنین باید در طراحی حرفه ای موارد قانونی را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید لوگو را به ثبت برسد.

چگونه طراحی لوگو تجاری داشته باشیم؟

طراحی لوگو تجاری به این معنی است که بتوانید از لوگو طراحی شده در کسب و کار و تجارت تان استفاده کنید. برای این موضوع نیز باید در نظر داشته باشید. برای اینکه بتوانید از لوگو خود در کسب و کار تجارت استفاده کنید باید بلا فاصله بعد از طراحی اقدامات لازم را برای ثبت آن فراهم کنید.

ثبت علامت تجاری در سامانه مالکیت معنوی انجام می شود و می توانید بر اساس فعالیتی که دارید لوگو خود را در داخل ایران یا در سطح بین المللی به ثبت برسانید.

ثبت برند تجاری بین المللی برای این است که اگر محصولات یا خدمات تان را به کشور های دیگر هم وسعت دهید. کسی از لوگو تان استفاده کند و از اعتبار لوگو شما سوء استفاده شود.

در این مطلب شما با نحوه طراحی لوگو و همچنین ثبت لوگو و امتیاز های قانونی ثبت آن آشنا شدید. شما می تواند هم اکنون با متخصصان و مشاوران گروه تیم طرحی لوگو حرفه ای …. تماس بگیرید.

متخصصان ما در این مجموعه با به روز ترین اطلاعات روز دنیا اقدام به طراحی و ثبت علامت در ایران و سطح بین المللی را انجام می دهند. تا با خیال راحت محصولات و خدمات تان را در هر جای دنیا که بخواهید عرضه کنید.

هم اکنون اطلاعات تکمیلی تر را می توانید به صورت تلفن به صورت رایگان از مشاوران آراکس ثبت دریافت کنید.

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart