مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر

مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر

ثبت اراکس دراین مقاله تلاش و کوشش نموده است تا درباره ی مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر مطالبی را به اشخاصی که در صدد اخذ پلمپ دفاتر می باشند ارائه نماید مقاله را بخوانید و در صورت روبرو شدن با هر سوال و موردی می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دفاتر پلمپ چیست؟

در ابتدای امر به بیان چند نکته در خصوص پلمپ دفاتر می پردازیم : اخذ دفاتر پلمپ با توجه به قانون اداره دارایی و مالیات و اداره ثبت شرکتها الزامی می باشد . شرکتها در صورت داشتن فعالیت یا عدم فعالیت باید دفاتر پلمپ خود را تهیه کنند و عدم اخذ دفاتر پلمپ در هر سال مشمول جریمه مالیاتی می گردد . برای اشخاصی که تازه شرکت را به ثبت رسانده اند ،از زمان ثبت شرکت حداکثر یک ماه فرصت دارند جهت اخذ دفاتر پلمپ اقدام کنند .دفاتر پلمپ سال آینده را باید در سال مالی قبل تهیه نمود.

مطابق ماده 6قانون تجارت ایران هر بازرگانی به غیر از کسبه موظف است دفاتر ذیل و یا دفاتر دیگری را که وزارت عدلیه به سبب نظامنامه  قائم مقام این دفاتر قرار می دهد داشته باشد:

  1. دفتر کل.
  2. دفتر روزنامه.
  3. دفتر دارایی.
  4. دفتر کپیه.

پس از تکمیل مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر ،از طریق اداره پست اقدام به ارسال می نماییم . اخذ دفاتر پلمپ بسته به آدرس اعلامی به اداره ثبت شرکتها دارد یعنی اگر حوزه ی آدرس شرکت شما کرج باشد باید مدارک از اداره پست به اداره دارایی کرج ارسال شود تا دفاتر را پلمپ نمایند.ولی اگر در منطقه تهران باشد مدارک هم به منطقه تهران جهت پلمپ دفاتر ارسال می گردد.

مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر

الف – اشخاص حقوقی

  1. رونوشت شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت.
  2. کامل نمودن فرم اظهارنامه دریافتی از اینترنت.
  3. رونوشت روزنامه تاسیس شرکت.
  4. رونوشت آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی (در صورت وجود تغییرات)

ب-  اشخاص حقیقی

  1. کامل نمودن فرم اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت.
  2. رونوشت کارت ملی متقاضی. 
  3. رونوشت پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی.
  4. وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده در صورتی که وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند.

جهت اطلاع از فرایند کاری و ثبتی مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی بین الملل آراکس تماس حاصل نموده و از فرایند خدمات ثبتی و حقوقی و همچنین مشاوره رایگان بهرمند گردید.

  1. جهت اطلاع از امور مربوط به مدارک مورد نیاز پلمپ دفاتر با ما در ارتباط باشید.
  2. ( آراکس مشق کسب و کار )

There are no comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به جستجو درون سایت

Shopping Cart